יום חמישי, 7 בפברואר 2013

טו בשבט ועוגת גבינה

אז היה טו בשבט, שנחוג לו בקטנה, עם הרבה פריחה

 
 
 
 


 
והרבה פירות יבשים ודברים טובים
 
 
וארוחה כיפית מושקעת
 
את המתכון של הנאצוס שהכנתי ושל ממרח האבוקדו אפשר למצוא כאן

*********

רולדת תמרים - כמו כדורי שוקלד רק עם ממרח תמרים
טל עזר לי להכין מתכון קל ופשוט שקרדיט עליו מגיע לאיריס רוזנברג מבוסטון. איריס היקרה - לא רשמתי את המתכון שאמרת לי אותו אבל אני זוכרת איך מכינים וכל פעם שאני מכינה אותו אני ניזכרת בך :-)



את הכמויות אני לא יודעת במדויק אז ככה בערך - מרסקים חבילת פתי בר



מוסיפים חצי חבילה של ממרח תמרים


יוצרים רולדה ואפשר לצפות בקוקס טחון, להקפיא ולחלק לפרוסות


מעדן אמיתי !

********

יצירה נחמדה לילדים - רעיון חמוד לציור עם קיסמי אוזנים, כן קיסמי אוזניים, יש בזה משהו קצת משחרר, מרגיע,תרפי, שיטה של ציור נקודות ורעיון העצים בהחלט הולם את טו' בשבט.






והנה היצירה הסופית של נועה, מקסים !


הרעיון לקוח מהאתר הזה

********

ולקינוח, עוגה גבינה ושוקלד לבן שווה ביותר, קלה להכנה ונותנת תוצאה מושקעת והמון התלהבות מכל מי שטועם,
התבקשתי להעביר בדחיפות את המתכון, אז הנה הוא






לקלתית
- 200 גרם עוגיות או פתי בר טחונים
- 130 גרם חמאה מומסת
- 1 כף גרידת לימון
- 100 גרם אגוזי מלך טחונים

למלית
- 250 גרם שוקלד לבן, שבור לקוביות
- 1 מיכל שמנת מתוקה
- 700 גרם גבינת שמנת בטעם טבעי (אני מחליפה חצי מהכמות בגבינה לבנה 5% מטעמי חיסכון קלורי)
- 1 כוס סוכר
- 4 ביצים
- 1 כפית תמצית וניל

לציפוי
-  2 גביעי שמנת חמוצה
- 3 כפות סוכר
- 1 כפית תמצית וניל

תבנית קפיצית בקוטר26 ס"מ

אופן הכנה

1. מערבבים בקערה את כל חומרי הקלתית, משטחים בתבנית, מהדקים היטב ומקררים כחצי שעה
2. מחממים תנור לחום בינוני (175C)
3. ממיסים 1.4 כוס שמנת מתוקה עם השוקלד
4. בקערת מערבל שמים את יתר חומרי המלית ומערבבים במהירות נמוכה
5. מוסיפים את השוקלד המומס ומערבבים לתערובת אחידה
6. יוצקים לתבנית ואופים כ- 60 דקות, העוגה יוצאת מהתנור רוטטת מעט
7. מערבבים בקערה את חומרי הציפוי
8. מורחים על העוגה ומחזירים לתנור הכבוי ומצננים את העוגה בתוכו במשך שעתיים
9. שומרים במקרר עד ההגשה

בתאבון


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...